Instagram

Instagram

11 maj 2011

I väntans tider


Sitter och inväntar avspark i Jönköpings stadspark mellan Jönköping och Malmö FF. Med blandande känslor kan jag tillägga, avsparken kommer närmare, men det gör också åskmolnen som jag åkte igenom på vägen hit. Som tur är har jag laddad upp med regnjacka och handduk till kameran, och det kommer nog behövas. Första jobbet i regn.. kul.


Innan jag kom hit idag var jag hemma i Dalstorp och uträttade trädgårdsbestyr. Saknar trädgård mest av allt sedan jag flyttade hemifrån för att par år sen, så det var kul att jobba lite i jorden igen. Tog ett varv med högtrycken på gångplattorna bland annat, och precis som man fick lära sig på kemin i skolan; ingenting försvinner, allt finns kvar. Det omvandlas, eller i detta fall, omfördelas och sprids ut.


Mer bilder från matchen kommer senare, nu är jag sjukt sugen på bullfatet jag haft ögonen på sen jag kom in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar