Instagram

Instagram

14 nov. 2011

Hattrick


Allt som oftast så gör man en match per arbetsdag. Ibland är det två matcher på olika tider och bland är det två matcher på gång, på olika platser i Göteborgsområdet. När detta händer så brukar man få höra från fotografkollegorna att man är galen, man bör hålla sig till en match åt gången. Det är ju faktiskt inte optimalt att vara 25 minuter på en handbollsmatch, kasta sig in i bilen och åka 1 mil och ta 25 minuter på nästa match. Idag drogs det hela dock ett steg längre. Arbetsdagen började med ett Dagens Medicinjobb. Det gick fort och jag kunde i lugn och ro åka från city ut till Partille och skicka bilderna därifrån för att sedan gå ut och plåta första halvlek på dammatchen Sävehof-H65. När de bilderna var skickade tog jag kameran och åkte till Lisebergshallen för att fota Redbergslid-Hammarby. Det speciella med den här matchen var att Wislander var med i truppen och kanske skulle spela. Det var det här med kanske som gjorde allt lite knepigare. Om han spelade i första halvlek skulle jag hinna tillbaka till Partille för att ta andra halvlek på herrmatchen Sävehof-Ystad, annars hade det blivit knapert med tiden.Men som tur var gick det hela min väg. Med runt sex minuter kvar av första halvan kom Slangen in på plan och tryckte in ett mål som jag gladeligen förevigade. Nu var det bara att ta sig ut till Partille igen och slutföra arbetsdagen. I morgon bär det av till Halmstad för att sedan få en dags ledighet.









2 kommentarer: