Instagram

Instagram

18 maj 2012

Sportbyte


Då gör jag en helomvändning och byter fotboll mot ridsport i dagarna två. Efter en kort promenad, ett tunnelbanebyte till pendeltåg och en liten promenad till var jag på plats vid Reitstadion Riem. Fick några bilder innan Svenskarna var klara och det var bara att ladda för morgondagen istället. Mer dressyr och hoppning då. Hade varit kul med en till Champions League-final, men det kommer ju fler som tur är. Frågan är om jag kommit in även om jag sökt ackreditering. Enligt en av UEFA-representaterna på damfinalen fick de neka runt 700 sökande till herrfinalen. Får satsa på att åka på några CL-matcher nästa säsong för att säkra upp lite i poängsystemet inför finalen. Var tydligen någon från pressrummet som frågat DN-Anders var jag tagit vägen idag. Bra att man inte gått obemärkt förbi. Kommer inte ihåg vem, men någon berättade en gång för mig om en bilförsäljare i USA som sålde så sjukt mycket bilar. I en intervju med en stor amerikansk tidning fick han frågan hur han gjorde. Svaret blev "Make a friend, sell a car". Klockrent tänkte jag, precis så ska man jobba! Här blir det lite bilder från dagens dressyr och hoppning. Tjenaaaa!






1 kommentar: