Instagram

Instagram

31 aug. 2012

Paralympics, Dag 4


Första tävlingsdagen, nu är det på riktigt! Spännande är också alla nya omvägar man får gå för att ta sig mellan de olika arenorna. Det som var ok på morgonen är inte ok på kvällen, men det är ett ganska känt fenomen när det vankas mästerskap. På tal om vägar är jag rätt säker på att jag någon gång under dessa veckor kommer att sitta i grillen på en bil eller liknande. Tur är det då att man blir påmind hela tiden om att "Look right" eller "Look left" när man ska korsa gatan. Samma problem uppstår också på trottoaren då alla vill hålla vänster när man ska passera varandra och jag håller höger. Var också ute på villovägar med sportbladet-Malin idag igen. Denna gång var vi så långt ut i obygden att det stod "District Line to LONDON". Normalt sett står det east- west- north- eller southbound, men här stod det kort och gott, London.

Rent jobbmässigt så sket sig min planering direkt på morgonen. Skyttet som jag tänkte åkt på uteblev då Lotta inte kvalade in till finalen. Kunde då i lugn och ro göra ut bilderna från presskonferensen. Sedan blev det goalball med herrlandslaget, en kort lunch i flykten, och en åktur i en taxibil helt utan fjädring på den mest farthindertäta vägsträckan i Europa tillsammans med sportbladet-Malin. Sedan tillbaka in till presscentret, eller nej. Jag stannade halvvägs och ringde den svenska presschefen och fick veta att nästa bordtennismatch (fick bakläxa från bildredaktören, det heter inte pingis) började en timme senare. Perfekt tänkte jag och åkte dit. Sen tillbaka till presscentret, lunch 2 i flykten, och goalball igen, men med damlaget denna gång. Nu kör vi!













2 kommentarer:

  1. Sköna bilder Carl. Hoppas att Du njuter av stunden.

    //Jörgen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Jörgen! Det gör jag absolut, men nu ska jag njuta av sängen! Ser mycket inbjudande ut :-)

      Radera