Instagram

Instagram

5 feb. 2014

Slopestyle och skidskytte


En tur till skidornas slopestyle blev dagens andra anhalt. Innan dess besökte jag än en gång hotellet där jag checkade in och tänkte ställa in väskorna. Innan jag fick gå upp så drulle de bara kolla så rummet var ok. Det var det inte. Fick gratis lunch och löfte om att det skulle vara klart när jag kom tillbaka. När jag sedan väl kom tillbaka 7h senare fick jag ett rum, 1 km från där det förra låg. Redan skeptisk åkte jag golfbil med en man som inte hade en aning om var vi skulle. Stannade inte mindre än fyra gånger för att fråga om vägen. Väl framme tog jag en snabbkoll. Det jag såg var två rum en toalett och två sängar. Inget internet hittade jag heller. Väl tillbaka i receptionen stod jag och tjatade i minst 30 min om att byta rum tills det blev så att vi var tvungna att ta det i morgon. Sur och hungrig åkte jag tillbaka till rummet, upptäckte att det gick bra med bussar och att det inte var ett rum. Det var 7 rum, ett kök, två badrum och två stora balkonger. Internet fanns det också, snabbt sådant. Bestämde då att vi inte behövde byta rum längre. Innan jag bråkade om hotellrum hade jag också varit en snabbis på skidskytteträning för övrigt.










1 kommentar:

  1. Härliga bilder, makes me wanna jump. Och sicken himmel, har ryssarna kört en klassisk molnbombning månntro?

    7 rum?! Det var värst, då har du kanske fått lägenheten som CNN:s gäng på 11 personer skulle ha haft. Läste någonstans att de fått ett enda rum. Men man vet ju inte vad som stämmer i den ganska ensidiga rapporteringen. Hur är det egentligen där nere? Hur mycket kaos är det?

    SvaraRadera