Instagram

Instagram

6 juli 2014

SM-veckan del 7


Dagen då värmen kom. Räknade iskallt med moln och regn som prognosen utlovade. Det vill säga t-shirt och långbyxor. Efter ett par timmar i en icke ventilerad Boråshall och ytterligare någon timme i strålande sol var jag helt överens med mig själv om att det nog var veckans sämsta beslut.

Dagen var också den sista på SM-veckan för det här året. Hoppas att jag får återvända till både vinter- och sommarveckan även nästa år! Sista dagen bjöd på truppgymnastik och rallysprint. Vill man återuppleva veckan i bilder besöker man med fördel Jörgens blogg.







3 kommentarer:

  1. Har klurat ett tag på hur du tagit den första bilden men fattar ej! :D
    Är det efterbehandlingen som fixat till rörelseoskärpan så eller har du blixtrat? :)
    Hur som helst grymt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Björn! Efterbehandlingen består bara av lite skärpa och en svartvit övertoning. Men det tog väl runt 200 exponeringar att få en bild som satt någorlunda. Har helt enkelt snurrat kameran i kapp med volterna. Som att panorera, fast runt istället, eftersom rörelsen jag ville fånga följde det mönstret :) Ingen blixt heller, hade nog inte uppskattats av de tävlande, men bilden hade blivit mycket lättare att ta.

      Radera
    2. Jaha! Det trodde jag först men förstod inte varför hon i mitten inte var mer snurrad men det syns ju på armarna att hon snurrats! :D

      Radera