Instagram

Instagram

12 sep. 2014

Upplösningen


Dagen som jag och Stiller jobbat för den senaste veckan är så till ända. Den blev lång och periodvis rätt stressig. Som när jag för tredje gången får springa upp i taket för att kolla anslutningen till takkameran som av någon anledning inte fungerade knappt 2h innan matchstart, eller när målkameran inte vill koppla ihop sig med datorn så jag kan ställa in bildområdet. Den skarpsynte ser att den gemensamma nämnaren stavas remotekamera. Mer om det lite längre ner. Men dagens startade med damlandslaget träning.






Sedan bar det av till Scandinavium för att lösa de sista problemen uppe i taket. Var också tvungen att vara på plats fyra timmar innan matchstart för att få komma in och ta bilden på omklädningsrummet. 







Den som följt bloggen de senaste dagarna vet också att vi slitit en del med att få till en lösning med takkamera i Scandinavium. Efter för långa sladdar, för korta sladdar, för klena nätverkskort i kamerorna, felkopplingar, saknade kopplingar, avsaknad av ström, och lite annat smått och gott skulle jag bara testa två saker. 1. Var det fel på Stillers kamera eller trodde min inte heller att den hade någon kabel inkopplad trots att det bevisligen satt en där. 2. Var svaret ja (vilket det också blev) var det dags att koppla in en router mellan sladd 1 och 2 för att öka signalstyrkan som förhoppningsvis skulle göra kameran glad. Vilket den till min stora glädje också gjorde. Efter två turer upp och ner från taket samt lite konsultation från arenans it-ansvarige så fick jag kontakt och lyckan var gjord. Nu ska vi bara se till att lösningen med förlängningssladdar och annat som ligger lite huller om buller ska få en snyggare lösning också. Men det får bli ett projekt till nästa vecka.













2 kommentarer:

  1. Härliga bilder som vanligt! Skönt att det löste sig med remoten!
    För massa år sen när jag kopplade väldigt långa nätverkskablar till en festival löste vi det med plasthubbar som nästan inte kostade nåt. De gav mest kräm :D

    SvaraRadera