Instagram

Instagram

7 mars 2011

Mediafullt


Gårdagen var som sagt lugn på alla sätt och vis. Idag var det en mer intensiv dag men ändå rätt så soft. Först på schemat stod porträttfotografering av samtliga i den den svenska truppen 23 spelare plus 8 ledare blev det allt som allt. Efter det kände vi oss förtjänta av en, för mig, snabb lunch innan jag skulle åka till träningsplanen för att förbereda för lagfotografering. Detta är nog det jag varit mest nervös över denna resa och det känns grymt skönt att ha det klart, blev ganska bra till och med! Mycket att tänka på när det gäller placering av spelare och material (tack Linn och Ester för all ovärderlig hjälp), och så ska vädret räknas in också. Jag hoppades på moln. Det skulle vara regn, men var strålande solsken, crap! Men så när alla stod uppställda kom detta enorma moln. jag skulle vilja påstå att de flesta vill ha bort molnen, som fotograf älskar man dem, så länge man jobbar.

När så allt var klappat och klart drog träningen igång och jag kunde återgå till min vanliga position vid planens ytterkanter. Efter en stund dök det upp en kille som blivit lite av en plåga här nere. För att undvika ännu ett möte smet jag snabbt upp på läktaren till Linn, Marika och Susanna från Sveriges Radio. Vi hade en väldigt enhetlig bild av denna man som en skum, läskig och lätt sexistisk då han flirtar med allt han ser och föreslog mig att skaffa mig en portugisisk flickvän trots att min Sarah finns hemma i Sverige. "Du har ju ingen här nere" som han så fint la det. Som tur var försvann han innan träningen var slut och jag kunde lugnt vandra till bilen och lämna området tillsammans med mamma scanpix och pappa TT. 



En lätt förvrängd bild av damerna


Mansgrismannen intar arenan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar