Instagram

Instagram

6 okt. 2011

Förebilder



 Många av oss har någon slags förebild. Någon som man ser upp till och som hjälper oss att ta oss dit vi vill nå i livet. En av mina förebilder är Andreas Carlsson och orden, "if you can dream it, you can be it". Jag tror att vi alla kan göra precis vad vi vill med våra liv, bara vi själva verkligen tror vi kan.

En annan av mina stora förebilder är Steve Jobs. Jag skriver ÄR eftersom att trots att han tidigt i morse gick bort i cancer fortfarande lever kvar i minnet, precis som hans tankar och visioner. Att lita på sig själv och göra det man verkligen vill.

När jag gick i skolan var det väldigt viktigt för mig att lyckas. Jag kunde inte misslyckas, jag var bättre än så. VG blev det nya G:t och MVG var det enda jag strävade efter. Så höll det på hela grundskolan och en bit in på gymnasiet. Men så började jag tvåan och skulle välja inriktning på min utbildning, det blev självklart foto. Man jag började också upptäcka att det fanns andra saker jag också ville göra men som jag inte hade möjligheten att göra då. Till tredje året så skulle jag välja en andra inriktning och valde webbdesign. Denna inriktning innehöll flera olika kurser som jag kände att jag hade mer och mindre nytta av. Efter några veckor så gjorde jag helt enkelt så att jag stuvade om mina kurser och läste det som jag kände att jag hade mest nytta av i stället för vad skolan trodde jag ville läsa. Allt vad betyg hette for ut genom fönstret då jag insett vad skolan egentligen handlade om, att lära sig. Men inte lära sig för någon annans skull, utan för din egen.

"Your time is limited, so don't waste it living someone else's life" ... "Have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become" – Steve Jobs, 2005

Tro på dig själv, ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.

Tillägnat Steve Jobs, 24 Feb 1955- 5 Okt 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar