Instagram

Instagram

19 mars 2011

Känslor


Jag var och fotade innebandy för första gången idag, spännande, farligt och fartfyllt kan man nog beskriva det. Mycket känslor blev det också, främst kring domsluten, ett mycket vanligt förekommande fenomen i sportsammanhang tro't eller ej. Men som vanligt är det någon som vinner och någon som förlorar. Som fotograf är det mitt jobb att förmedla dessa känslor till läsarna. För spelarna är skillnaden extremt stor men för mig är det bara en liten justering i fokusen, ett litet knapptryck där känslan byter från jubel till depp.




Idag provade jag också att redigera bilderna på ett lite annorlunda sätt mot vad jag brukar göra. Detta efter en kort intensivkurs från Joel som idag fick andrapris i tävlingen Årets bild och kategorin Sport - Action. GRATTIS! Jag ska nu öva och jobba fram ett bra sätt att få ut mest ur mina framtida bilder!



Men det finaste med den här dagen var nog att komma tillbaka till lägenheten, inte för att jobbet var avslutat, utan för att där väntade min älskling med nylagad mat och tända ljus i vardagsrummet.

Det är en underbar känsla att komma hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar