Instagram

Instagram

17 jan. 2012

22


Dagen då man blev ett år äldre kunde ha börjat bättre. Inte för att verka som en gnällig person eller så, men det kändes som att barnen på dagiset under mig i byggnaden skrek lite mer än vanligt och att byggarbetet utanför hamrade på lite extra just igår vid 8-tiden på morgonen. Inte så farligt tänker ni, om man har en arbetsdag som sträcker sig till den tid då de flesta ligger och sover, då är det tidigt säger jag. När man bodde hemma "väcktes" man av en sjungande familj, i alla fall innan man började gymnasiet och var tvungen att gå upp några timmar före alla andra i huset. Det har nu alltså ersatts av dagisbarn och byggarbetare. Inte blev det bättre av att man slår upp dagens webbtidning och läser att detta är årets deppigaste dag.

Men eftersom jag är som jag är så var jag ju tvungen att motbevisa all skit som slängts mot mig på morgonen. Att gå och deppa gör ju ingen glad, minst av allt en själv. Därför fick det bli en god frukost med nybakt bröd, ett härligt samtal från herr Jarnberger samt familjen, och några fler samtal för att spika planerna för resten av månaden. På torsdag bär det av till Norge för att bevaka Gais och Häcken som spelar i Color Line Cup och sedan blir det Östersund och SM-veckan! Flitigt bloggande utlovas!

Innan kvällningen kom och kvällens matcher började blev det dock också ett biobesök med vännen Sofie. Simon och Ekarna rullade på duken och måste säga att den var väldigt bra! Sedan bar det av till Scandinavium för att pinka lite revir och få en plats i fotrummet för att sedan ta kameran och vandra bort till Heden för att ta första delen av matchen mellan Gais och Vetlanda. Hemmalaget var vänliga att leda med 4-1 efter 25 min och jag kunde ganska lugn till sinnet återvända till hockeyn i Scandinavium och plåta lite där också. 22 bilder blev det skickade innan jag stängde ihop datorn kl. 22. Kändes som en bra dag i alla fall till slut, en bra dag att fylla 22.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar