Instagram

Instagram

27 jan. 2012

Varför då rå?


När jag satt och skickade in bilderna nu ikväll var jag tvungen att välja vilket jobb jag skulle börja med, vilket är ganska självklart. Jag hade bara skickat in två bilder från Stadioncrossen på eftermiddagen och två snabba efter målgången på skidorna. Det blev dock det senare som fick göras ut först. Jag drog slutsatsen att den stora massan av tidningar ändå skulle vara mer intresserade av det än stadioncrossen. Vilket är synd eftersom det (nu kom min middag in och jag är tvungen att äta några bitar innan jag orka skriva mer, var god vänta...) Så, jo, Vilket är synd för det är ofta de mindre sporterna som man får bäst bilder från. Man kommer närmare det är lite häftigare och lite mer action, som Stadioncross till exempel. Jag hade inte en aning om vad jag skulle förvänta mig när de drog igång motorerna och flög ut på banan. För det var precis vad de gjorde, flög. Mycket mer och längre än jag hade trott och det blev till att tänka om upplägget med optik. Monterade även upp en remotekamera i svängen där ingen utan dödslängtan skulle få för sig att stå. Blev ganska bra resultat. I morgon blir det riktigt mycket att göra, squash, skidskytte, x-trail, styrkelyft och skeleton. Blir nog bra det med. Lev väl!

Uppdatering! Det visade sig att DN gjort lika stora inlägg på både skidorna och stadioncrossen. Kul!















2 kommentarer:

  1. Många fina bilder här! Favoriterna var skridskoåkarna och skotertävlingen, mycket fart och action. Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Jonatan! Sjukt kul tävlingar att fota, speciellt skotern. Det var första gången jag plåtade skidor där uppe i Östersund och det fanns mer tid och vinklar att experimentera med än jag trodde det skulle vara, och är det kul blir det oftare bra resultat :-)

      Radera