Instagram

Instagram

5 nov. 2012

Borås


Anlände till Borås Arena strax efter kl. 12 på söndagen. Nästan tre timmar innan avspark i tron om att det var i god tid. Nu i efterhand känner jag att ett par timmar tidigare inte hade skadat. Det eller 100% felfri teknik, vilket vi alla vet inte existerar. 20 min innan avspark var allt klart och jag gick ut på planen. Sen blev det guld, planinvation, årets värsta miss, torgfirande och guldfest. Vad för miss undrar ni då, och det ska jag berätta. Jag står på läktaren på långsidan ovanför spelaringången för att de verkar som att spelarna ska vara vända åt det hållet när de höjer pokalen. Jag ser då hur funktionärer börjar dirigera om fotograferna nere på planen till andra sidan högen av glada spelare för att de ska vända upp mot andra sidan när pokalen räcks över. Shit, tänkte jag, jag måste över till andra sidan så jag får bilden på när de höjer pokalen. Rusar ner för trappan, ner på planen, över den och upp på andra sidan. Väl där ser jag hur spelarna fortfarande är vända åt läktaren jag precis kom från, men fotograferna är på min sida så se vänder sig nog snart. Fast det gjorde de inte och jag och de andra får bara bilder på ryggar och en pokal som sticker upp lite halvt bakom dem. Skit.

Men men, nu vet jag hur det går till när det vankas SM-guld i fotboll i Borås.



















Vad kan ha hänt här undrar Jarnberger, Ljungdahl och Sandin kl. 00:03 på måndagsmorgonen





För den som vill återuppleva matchen och firandet efteråt så rekommenderar jag bildspelet nedan. Innehåller även ett gäng filmsnuttar med go stämning i.

4 kommentarer:

  1. Grymt bra bilder! Var takbilderna remote eller var du uppe en sväng?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Peter! Är inte helt nöjd själv med hur remotebilderna blev men de är remote i alla fall, två stycken till och med :-)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, är det okej att jag lånar en av dem och lägger på vår facebook eller blogg? /rebecca.berndes@prognosia.se

    SvaraRadera