Instagram

Instagram

16 nov. 2011

Förbannad


Igår kväll såg jag fram emot att runda av kvällen med att se Sverige-England på TV. Så blev det inte. Normalt sett blir jag bara måttligt irriterad när jag upptäcker att det är TV4 som sänder en match. Massor av långa reklamavbrott och mindre bra produktion överhuvudtaget. Det är inte bara sämre på tv. Det är sämre att jobba intill dem också. Då ska man vara glad om man ens får andas inne i arenan, och skulle man råka stå framför en och samma reklamskylt för länge så är man den största idioten som någonsin gått på jorden. Reklamen ja. Tänk om man skulle börja jobba som nedan. Man blir av med en del av det i alla fall.



När jag igår då upptäckte att de hade mage att sända matchen i TV4 Sport blev jag riktigt sur. Tänker lite såhär. Det spelar tydligen ingen roll om man har tittre så länge man tjänar pengar på det. Men nu när jag läste denna artikel blev jag riktigt förbannad! Jag betalar gärna för att se sporten, men jag är inte villig att betala extra för att få en sämre upplevelse än vad man kan få för sina tv-licenspengar. Är ju som att betala mer för en svajig och seg bredbandslina när man redan betalt för en 100/100-lina? Och då glömde jag visst nämna att du blir avbruten i surfandet av reklampop-ups som inte går att stänga ner på 10 sekunder varje kvart. Eller är det ok att gå till reklam precis när Emma Green Tregaro hoppar in ett silver kanske? Det tycker inte jag i alla fall! Kom tillbaka när ni har en tjänst som är värd att betala för TV4!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar