Instagram

Instagram

5 okt. 2012

Nya fjärrstyrda äventyr


Att sätta remotekameror är kul! Det kräver dock en hel del planering och förberedelse för att det ska bli riktigt bra. Idag hade jag inget av detta men det var ändå mest på test. Jag var på basketpremiären i Borås där 08 Stockholm var på besök. Anländer ca 3 min efter att de gått ut på planen för att värma upp och jag trodde först att det inte skulle bli någon kamera i korgen idag. Men efter lite efterforskningar fick jag reda på att de skulle lämna planen en kortade stund innan matchen började och då kunde jag ju passa på att sätt upp kameran. Sagt och gjort, så fort de lämnade planen rullade jag fram stegen och skuttade upp för att fästa kamera stativ och säkerhetsvajer. Dagens ros till Herr Dandanell som besvarade frågor och gav tips på hur det skulle göras. Nu efter matchen vet jag att det inte går att sätta upp kameran med bara ett stativ/fäste då den kommer ändra position så fort någon dunkar. Bra med något slags reflexskydd är också ett måste så det blev många fina reflexer i plexit som man plåtar genom. Men som sagt, det var mest ett test och nästa gång ska jag vara mer förberedd!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar