Instagram

Instagram

21 dec. 2012

Christoffer Lindhe


När jag satt och sorterade bilder från skoltiden kom jag över ett gäng från den 30 Januari 2009 då jag och Oskar Pålsson, som numera jobbar som sportjournalist på Borås Tidning, var och besökte Christoffer Lindhe i Ulricehamn. Det var en del av Oskars projektarbete och han hade lejt mig för att ta bilder. Vi mötte först Christoffer i simhallen där han tränade innan vi åkte hem till honom för att göra intervjun. Han hade då precis blivit prisad som svensk hjälte och dessutom varit och tävlat i Paralympics i Peking.

Tre och ett halvt år senare möts vi igen. Då är det Paralympics i London och jag är där för att bevaka spelen. Jag kom mycket väl ihåg Christoffer från vårt förra möte och jag går fram för att presentera mig. Han ger mig den där "jag känner igen dig men kan inte placera dig"-blicken. Vi har träffats innan och jag har fotat dig tidigare, sa jag. I Ulricehamn, frågade han. Ja, sa jag.

Christoffer är en otrolig person som inspirerar och sprider glädje. Paralympics i London var definitivt inte sista gången vi sågs!


Hemma hos Christoffer 2009

I Ulricehamns simhall 2009

I Ulricehamns simhall 2009

På Svenska Sjömanskyrkan i London inför Paralympics 2012

I simarenan under Paralympics 2012

Utanför Paralympics-byn i London 2012


4 kommentarer:

  1. Vilken grym simbild.
    Kanonbra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Jonas! Det värmer i julmörkret :-)

      Radera
  2. Håller med till fyllo - ruskigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Peter! Nu värmer det ännu mer :-)

      Radera