Instagram

Instagram

14 apr. 2011

Handboll


Då har jag gjort en liten paus i fotbollsfotograferandet för tillfället och återvänt till den sporten jag känner mig mest hemma i; handbollen.

Det är nästan tre år sen nu som jag fotade min första handbollsmatch. Det var också det som blev grunden till mitt nuvarande jobb. Det hela började med att jag blev tillfrågad om jag ville fotografera på Partille Cup av läraren i rörlig bild (Stefan Spik) på Ljud & Bildskolan där jag då gick och precis skulle avsluta mitt andra år. Självklart svarade jag ja och den sommaren tillbringade jag en dryg vecka med att endast fota handboll och handbollsungdomar.

Partille Cup ledde året efter även till Gothia Cup som i sin tur, via ett trasigt objektiv och Nils Jakobsson, ledde till Bildbyrån. Passande nog blev det första jag gjorde på mitt nya jobb just att fota handboll, Handbolls-VM närmare bestämt.

Och nu sitter jag här ganska så exakt 3 månader senare i min lägenhet i Göteborg och har precis kommit hem från en avgörande match mellan Alingsås och Malmö. De senare hade inte skuggan av en chans mot Alingsås som nu avancerar till semifinal i årets längsta slutspel. Det verkar dock bli bättring till nästa år.

Nu blir det dock en nattmacka och lite tv-tittande innan jag kryper till sängs och ser fram mot en lång sovmorgon för att klara morgondagens Karlstadtripp. Kanske blir det SM-guld, och då gäller det att vara med på noterna! Tjoo!

 Johanna Alm under Partille Cup 2008. Jag fick en nästan
likadan bild som Tommy Holl, detta är dock min.

 Partille Cup 2008.

 Alingsås - Malmö 2011.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar