Instagram

Instagram

10 jan. 2012

Lycka


Gårdagen började precis som planerat. En liten biltur till Borås för att plåta Lennartssons första träning med Elfsborg. Alltid lika trevligt då man kan sitta och snacka om allt och inget med bästaste herr Jarnberger. Men tiden gick den med och jag fick avlägsna mig för att hinna upp till Kungälv för att fota bandy. Måste erkänna att jag inte var supertaggad eftersom snön i Borås övergick i regn ju närmare Göteborg jag kom. Men så hände det, det som nog alla fotografer som någonsin fotograferat bandy i Kungälv antagligen drömt om. Det fanns ljus på planen! Det finns ljus, skrek jag till mig själv i bilen när jag åkte över Kungälvsbron och kunde se Skarpe Nord nedanför. Tyvärr visade det sig att det berodde på att tv var där och sände och inte att de installerat ny permanent belysning. Men det gjorde i alla fall att regnet kändes betydligt mindre jobbigt. För den inbitne nörden innebar ljusförändringen ett hopp från 1/400 f4 ISO 8000 till 1/800 f4 ISO 6400. Lycka!










1 kommentar:

  1. Torkat ännu? ;) blir ju i alla fall en match till med extraljus (så mycket bättre...) kommande måndag mot Sandviken.

    SvaraRadera