Instagram

Instagram

12 sep. 2011

Murphys Lag


Murpys lag, också kallad Lagen om alltings jävlighet eller Lagen om alltings inneboende ondska. Den sista tycker jag nog mest om, lite tryck i den liksom. Efter lite doktorerande i ämnet kom jag fram till att alla ting faktiskt har någon slags ondska eller illvilja inbyggt i sig som släpps ut vid väl valda tillfällen. Som när man ska skicka hem bilder till exempel.

Hemma i Göteborg eller närmare bestämt på Gamla Ullevi, susar bilderna hem på mellan 2-4 sek/bild. Ikväll har jag med nöd och näppe lyckats få hem 32 bilder på 2,5 h. Jag har skickat hem bilder alla kvällar härifrån utom en, och det har aldrig krånglat. Men när man så har varit på match och bilderna verkligen ska hem så snabbt som möjligt, då knackar den där lilla inbyggda djävulen på dörren och klampar in innan man ens hunnit fram för att öppna. Det lilla aset!

Matchen var dock bra. Inte för att såga allsvenskan, men detta var faktiskt snäppet vassare. Istanbul BB - Galatasaray på Atatürk Olympia Stadion. Samuel Homlén skötte sig prima och Johan Elmanders konkurrent på anfallsfronten i Galatasaray skötte sig värdelöst. En bra kväll för svenskarna helt enkelt. Medan de firade sprang jag runt på hotellet och försökte hitta den optimala platsen för att skicka bilder. Den fanns dock inte och jag fick sätta mig och vakta överföringen för att trycka på lite knappar när det hängde sig. I övrigt var kvällen lyckad, i morgon börjar brottningen och jag ska byta hotell och lura till mig en ackreditering som förhoppningsvis är klar, men det vet man ju aldrig. Allt verkar gå på halvfart i den här staden...










2 kommentarer:

  1. Så kan det vara ibland. Och det känns alltid som att det krånglar när man är stressad.
    Jag får skryta med att det funkade bättre hos mig i Tyskland :D.
    Kör på!

    SvaraRadera
  2. Wolfsburgs arena är riktigt fin, Tyskarna har bra organiseringsförmåga :-) Men det är ju verkligen så, så fort man är stressad eller nånting SKA funka så gör det inte det.

    SvaraRadera