Instagram

Instagram

23 jan. 2013

SM-veckan, dag 1


Jag har dock redan varit här i Falun i två nätter, men tävlingarna drog igång först idag. Skidor, och squash stod på agendan. Jag hade en ide om en remotekamera för squashen redan förra året när sm-veckan gick i Östersund, men det blev för tight med tid då så den idén fick läggas på lager. Tills idag! Jag lejade under gårdagen ett gäng arbetare med tillhörande lift som hjälpte mig upp i höjden så kameran kunde komma på plats. Resultatet ligger nedan.

I morgon väntar mer skidor, curling och draghund! Just det draghund är något jag ser oerhört mycket fram emot, det kan nog bli grymt! Men nu blir det sängen, sov så gott!










4 kommentarer:

  1. Grymt jobb Calle! squashbilderna löste du snyggt, kan tänka mig att det är en rätt marig sport att plåta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :-) Jo, squashen i sig är väl inget jättekonstigt, handlar mer om den utmanade belysningen. Bara rakt ovanifrån vilket resulterar i mysiga skuggor under ögonen. Men men, man kan ju inte alltid få allt ;-)

      Radera
  2. Snyggt, särskilt med boll + spelare! Bländare/brännvidd i squaschen? Handvärmare under skidorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Peter! f3,2 blev det tillslut, 70-200mm 1/800s. Här kör vi inte med handvärmare. Bara att ta ett par steg uppför mördarbacken så är man varm och go så det räcker och blir över resten av dagen ;-)

      Radera