Instagram

Instagram

26 juni 2011

Tyskland är på G!


"Snabblogg från kontoret på Olympiastadion i Berlin. Tyskarna vet hur man startar ett VM, snart är arenan som rymmer 75000 per full och invigningen börjar inom kort".

Så långt hann jag skriva innan det helt plötsligt började storma in ungdomar som representerade de olika länderna som deltar i turneringen. Det var bara att släppa datorn och håva upp kameran och börja knäppa. Här är bilderna jag hade förberett också.





Så nu när det första inlägget är klart kan jag genast gå vidare med nästa. Matchen. Den största matchen jag varit på än så länge. Helt otroligt spännande var det, och jag vet inte hur många gånger jag fick säga, "Sorry, I don't speak German" eller "In English please" till fotografer som ville dela med sig av något och tvsnubbar som inte vill att man skulle ha fötterna eller datorn på deras kablar som fyllde hela kortsidan. Ni kan ju se själva på den översta bilden och tänka lite extra på de två tjocka korvarna av kablar som ligger framför fötterna. Men det har varit ett grym dag med mycket att ta in och lära sig. För någon som varit endast på Allsvensk fotboll innan var detta definitivt ett rätt fett kliv upp när det gäller organisation med biljetter, ackrediteringar och regler. Men man lär så länge man lever, och jag tänker leva på detta ett bra tag framöver. Detta är ju bara början...












Dagens lilla fotoskola. Skillnaden mellan ett objektiv med 24mm och ett med 600mm. OBS! De är inte beskurna utan helt och hållet original. För att göra något komplicerat väldigt enkelt. Ju högre mm-tal det är på objektivet desto närmare sitt objekt kommer man, och ju mindre tal det är desto mer får man med på bilden. För den som vill gå in på överkurs kan läsa mer här och här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar